Cjenovni razred između 8000 i 12.000 eura smatra se “zlatnom sredinom” za kupce koji žele rabljeni automobil u dobrom stanju, bez prevelike kilometraže i s jasnom servisnom poviješću. U odnosu na jeftinije vozila do 8000 eura, u ovom budžetu otvaraju se vrata prema mlađim godištima, boljim paketima opreme, štedljivijim motorima i višoj sigurnosnoj razini. Ukratko – manje kompromisa, više kvalitete.

Ova klasa idealna je za one koji traže vozilo za svakodnevnu upotrebu, ali žele i određenu razinu udobnosti, tehnologije i pouzdanosti. U rasponu od 8000 do 12.000 eura često se mogu pronaći automobili stari 4 do 7 godina, s realnom kilometražom i još uvijek aktualnim dizajnom. To znači da kupac može voziti automobil koji je tek nedavno izišao iz salona kao novi, ali po značajno povoljnijoj cijeni.

U toj cjenovnoj zoni također su dostupni prvi primjerci hibridnih i električnih vozila koja ulaze u fazu druge ruke, kao i bogato opremljeni dizelski i benzinski automobili iz više srednje klase. Ovisno o potrebama – gradska vožnja, obiteljski automobil, duža putovanja ili čak terenska upotreba – moguće je pronaći vrlo kvalitetna rješenja bez prevelikih kompromisa.

U nastavku donosimo pregled 10 najpreporučljivijih modela u tom rangu – s detaljnim prednostima i mogućim nedostacima za svaki. U obzir su uzeti kriteriji kao što su:

  • Pouzdanost mehanike i elektronike

  • Servisna i potrošna ekonomičnost

  • Komfor i razina opreme

  • Dostupnost rezervnih dijelova i servisa

  • Dizajn i sigurnost


Top 10 rabljenih automobila od 8000 do 12.000 eura

1. Volkswagen Golf VII (2013. – 2017.)

Prednosti:

  • Visoka kvaliteta izrade, odlična zvučna izolacija.

  • 1.6 i 2.0 TDI te 1.4 TSI motori vrlo ekonomični.

  • Bogata oprema i ozbiljan vozački dojam.

Nedostaci:

  • Kod TSI motora mogući problemi s lancem (raniji modeli).

  • DSG automatik traži redovno i skupo održavanje.


2. Toyota Auris II (2013. – 2018.)

Prednosti:

  • Izuzetno pouzdan, čak i kao hibrid.

  • Niski troškovi održavanja i potrošnja.

  • Izbor između benzinca, dizela i hibrida.

Nedostaci:

  • Skromnija unutrašnjost, manje emocija u vožnji.

  • Lošija zvučna izolacija kod nekih verzija.


3. Mazda 3 III (2013. – 2018.)

Prednosti:

  • Odlična dinamika vožnje i precizno upravljanje.

  • 1.5 i 2.0 SkyActiv benzinci su štedljivi i dugovječni.

  • Vrlo dobra pouzdanost i atraktivan dizajn.

Nedostaci:

  • Skuplji originalni dijelovi.

  • Korozija na pojedinim dijelovima kod zanemarene njege.


4. Honda Civic IX (2012. – 2017.)

Prednosti:

  • Pouzdani atmosferski motori i zanimljiv dizajn.

  • Velika unutrašnja praktičnost (Magic Seats).

  • Izvrsna ergonomija i preglednost.

Nedostaci:

  • Vožnja može djelovati tvrđe.

  • Cijene rabljenih dijelova nešto više nego kod europskih konkurenata.


5. Škoda Octavia III (2013. – 2017.)

Prednosti:

  • Prostranost, ogroman prtljažnik.

  • 1.6 TDI i 1.4 TSI izuzetno ekonomični motori.

  • Praktičnost za obitelji, jeftini dijelovi.

Nedostaci:

  • Skromniji dizajn unutrašnjosti.

  • Kod dizela mogući problemi s EGR ventilom ili DPF-om.


6. Ford Focus III restyling (2015. – 2018.)

Prednosti:

  • Odlična vožna dinamika i precizan volan.

  • 1.5 TDCi i EcoBoost 1.0 su štedljivi i učinkoviti.

  • Velik izbor u ponudi, povoljni rezervni dijelovi.

Nedostaci:

  • Elektronika zna stvarati povremene probleme.

  • Manji prostor straga nego kod konkurenata.


7. Renault Megane IV (2016. – 2018.)

Prednosti:

  • Moderan dizajn, napredna sigurnosna oprema.

  • 1.5 dCi motor poznat po štedljivosti.

  • Dobar komfor i udobna vožnja.

Nedostaci:

  • Neka elektronička rješenja složenija za popravak.

  • Zvučna izolacija nešto slabija kod dizelaša.


8. Hyundai i30 II (2012. – 2017.)

Prednosti:

  • Visoka pouzdanost, niska cijena održavanja.

  • Dobre performanse benzinskog 1.4 i 1.6 motora.

  • Korektan dizajn i razina opreme.

Nedostaci:

  • Skromniji osjećaj u vožnji u odnosu na europske konkurente.

  • Tvrđa plastika u unutrašnjosti.


9. Kia Ceed II (2012. – 2017.)

Prednosti:

  • 7 godina jamstva kod prvog vlasnika – moguće još uvijek u garanciji.

  • Dobro opremljeni primjerci.

  • Slična mehanika kao Hyundai i30.

Nedostaci:

  • Slabiji motori (1.4) kod težeg karoserijskog modela (karavan).

  • Manje emocionalan dizajn.


10. Seat Leon III (2013. – 2018.)

Prednosti:

  • Atraktivan dizajn, vrhunska vožna dinamika.

  • Pouzdani TDI i TSI motori iz VW grupe.

  • Bogata ponuda u EU.

Nedostaci:

  • TSI motori zahtijevaju praćenje potrošnje ulja.

  • Ponekad skuplji kod osiguranja zbog sportskog izgleda.


Zaključno:

U ovom cjenovnom rangu kupac ima mogućnost pronaći vozilo koje kombinira mladost, pouzdanost i atraktivnost, a uz pažljiv odabir – izbjeći neugodne servisne izdatke. Najvažnije je fokusirati se na stanje vozila, realnu kilometražu i servisnu povijest, a ne samo na godište i izgled. Između dizela i benzinaca birajte prema voznim navikama – grad i kratke relacije favoriziraju benzin, dok duga putovanja i autocesta i dalje čine dizel isplativijim.

Izvor: Autopress.hr